Minulta tilattiin pojan 10-vuotis juhliin Star Wars aiheinen kakku.

Pojan lempihahmo on kuulema Darth Vader, joten se päätettiin kakkuunkin sitten laittaa. Minun täytyi alkaa Googlettamaan tietoa kyseisestä hahmosta kun Star Wars on ihan tuntematon aihealue mulle. Hyviä kuvia löytyi monta ja lopulta päädyin tähän hieman sivusta olevaan kuvaan.

 

Synttärit ovat vasta marraskuun alussa, mutta päätin tehdä tämän kakkukuvan ajoissa valmiiksi. En ollut varma onnistumisesta, joten siksikin olin ajoissa liikkeellä.

Tämä on ensimmäinen marsipaanimaalaukseni, ja heti kärkeen sattui tällainen minun mielestä haastava kuva.

 Alkaessani tekemään kuvaa, mulla hieman jännitti, että mitähän tästä tulee. Pian kuitenkin hokasin, että tämähän on kivaa ja kuvakin onnistuu.

 Lopputulos on mielestäni ensimmäiseksi maalaukseksi ihan OK.

Toivottavasti synttärisankarikin on samaa mieltä! Se selviää sitten myöhemmin ;)

Nyt on vielä mietinnässä kakun lopullinen ulkonäkö, pikkuhiljaa alkaa hahmottumaan päässä millaisen teen ....:)

 

Maalaamisessa käytin tomuvärejä, joihin sekoitin kirkasta alkoholia (Koskenkorva). Ainakin TaikinaTaivaan Tarjuska maalailee hienoja kuvia tällä systeemillä.